
Jeg har basert modellen på boks modellering og det var akkurat slik modellen begynte. Som en boks (kult ikke sant?).
I blokkingfasen fulgte jeg tegningene ganske nøyaktig og innså at han hadde et sykt stort hode og diverse andre proposjoner som var uproposjonale i forhold til en realistisk karakter.
Skulle vi ha et cartoony design som på tegningene over hadde det sikkert ikke hatt så mye og si men det er blitt en enighet på gruppen om at vi skal ha det noelunde semi-realistisk så på grunnlag av dette har jeg da tonet ned disse proposjonene i løpet av modelleringen men samtidig gjort det jeg kan for å få frem de samme karaktertrekkene fra det originale designet.
Istedet for en lang tekst om modelleringsprosessen har jeg satt sammen en bildeserie under som dere kan selv se hvordan progressjonen har vært. Modelleringsprossessen tok meg rundt 4 dager.

Dette var for å spare litt tid på modelleringen.
Det som var utrolig tøft var at tannsettet passet Peter modellen helt perfekt uten at det måtte scales ned eller noe som helst =)
Karakteren skal naturligvis unwrappes og få seg en tur innom Zbrush hvor den skal normalmappes og tekstureres før den er ferdig men før dette bygger jeg en rigg og skinner den.
På denne måten kan jeg lett legge til noen edge loops om jeg trenger det uten å tenke på unwrappe på nytt da det ikke er blitt gjort enda.
Det var det for denne gang.
Under.....errr Over and Out =)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar